EL UYUŞMASI ve EL AĞRISI NEDENLERİ

EL UYUŞMASI ve EL AĞRISI NEDENLERİ -1- KARPAL TÜNEL SENDROMU

Elin ilk üç parmağında uyuşma, karıncalanma, ağrı , güç kaybı ve kas erimesi yapabilen bir rahatsızlık olan el bileğinde sinir sıkışması, özellikle diyabet hastalarında daha sık görülmektedir. Özellikle geceleri şiddetlenen el uyuşması en önemli belirtisidir. Teşhis için EMG gereklidir. Son yıllarda gelişme gösteren eklem ultrasonu ile teşhis koyup, ultrason rehberliğinde tedavi de yapabilmekteyiz.

Ayrıntılı bilgi için : http://bakirkoyagrimerkezi.com/hastalik_karpal-tunel-sendromu_icerik_13.html

EL UYUŞMASI ve EL AĞRISI NEDENLERİ -2- DİRSEKTE SİNİR SIKIŞMASI

Elin yüzük ve serçe parmaklarında uyuşma, karıncalanma , güç kaybı ve kas erimesi yapabilen bir rahatsızlık olan dirsekte sinir sıkışmasının en önemli sebebi dirsek ekleminin haddinden fazla bükülmesidir. Teşhis için EMG sinir ölçümü gereklidir. EMG sonucunda dirsekte sinir sıkışması tespit edilirse ; siniri sıkıştıran şeyin ne olduğunu bulmak için dirsek filmleri çekilmelidir. Tedavide; öncelikle ameliyatsız tedaviler ve önlemler yapılır. Yeterli gelmez ise cerrahi yöntemler faydalı olabilir.

Ayrıntılı bilgi için : El Uyuşmaları

EL UYUŞMASI ve EL AĞRISI NEDENLERİ -3- BOYUN FITIĞI

Boyun , sırt ağrısı , el parmaklarında uyuşma , karıncalanma  gibi şikayetleriniz varsa boyun fıtığı olma ihtimaliniz de var demektir. Boyun fıtığına bağlı şikayetler, fıtığın bulunduğu seviyeye göre değişkenlik gösterir. Örneğin C4-5 fıtığı, genellikle beşinci boyun sinirine baskı yaparak boyun ve omuz ağrısına sebep olur. C6-7 fıtığı ise genellikle yedinci sinire baskı yaparak boyun, sırt, kolun arka kısmı , elin üstü, işaret ve orta parmaklarda ağrı ve uyuşmaya neden olur. Genellikle tek kolda şikayete neden olur.

Ayrıntılı bilgi için: Boyun Fıtığı

EL UYUŞMASI ve EL AĞRISI NEDENLERİ -4- EKLEM ROMATİZMASI

El parmaklarında şişlik, eklem yerlerinde ağrı, hareket kısıtlılığı gibi şikayetler iltihaplı romatizma belirtisi olabilir. Bazı romatizmalarda simetrik olarak her iki elde sorun varken, bazılarında tek taraflı veya gezici olabilir. Ellerdeki romatizmanın tipini ayırt etmek için romatizma tahlilleri yanında , röntgen ve eklem ultrasonu gerekli ve çok faydalıdır. İltihaplı romatizması olan hastaların büyük bir kısmında ellerde sinir sıkışmasına bağlı uyuşma da görülebilmektedir.

Ayrıntılı bilgi için: Römotoid Artrit

EL UYUŞMASI ve EL AĞRISI NEDENLERİ -5- YAYGIN KİREÇLENME

Özellikle ellerin en uç eklemlerinde ağrı , sızlama ve rahatsız edici kemik çıkıntıları ile karakterize durum genellikle yaygın kireçlenme rahatsızlığı ile ilgilidir. Sabahları daha belirgin olan ellerde tutukluk ve sertlik en önemli belirtilerinden biridir. Kimi hastalarda ağrı ve sızlama ön planda iken kimisinde şekil bozukluğu ve kemik çıkıntıları ön plandadır. El eklemlerindeki kireçlenme , vücuttaki diğer birçok eklem ve omurgada da kireçlenme olduğunun habercisidir. Günümüzde kesin bir tedavisi yoktur. Ağrının azaltılıp , el fonksiyonlarının arttırılmasına yönelik tedaviler düzenleriz.

من اجل ايجاد التشخيص المناسب ومعالجته يرجى اخذ مواعيد
لا تسمحو لاصابات الرياضية، وآلام المفاصل والاضطرابات الهيكل العضمي من ابطاء حركاتكم. حددو مواعيدكم اليوم في مركز باكيركوي للمالجة الألم لكي يتم تشخيصك المناسب من قبل اطباء اوئل مختصين لمعالجة الالم والإصابات و تخفيف الألم الشديدة والعودة إلى نمط حياتك النشطة.