Sinir testi ( Emg ) Nedir ? Nasıl Yapılır ? EMG testi, sinir ve kas hastalıklarının teşhisini sağlayan, elektrik ve iğne kullanılarak yapılan bir ölçüm yöntemidir. EMG çekimi iki aşamadan oluşur; birinci aşamada elektrikle sinirlerde iletim çalışması yapılır. Sinir iletiminde bir aksama, yavaşlama ya da küçülme olup olmadığı araştırılır. İkinci aşamada ise esasen kaslar değerlendirilir. Hastalıktan şüphelenilen kaslara özel iğneler batırılarak , elde edilen veriler otomatik olarak bilgisayara aktarılır.

Sinir testi – EMG niçin yapılır? En çok sinir sıkışmalarının teşhisi için yapılır. Elin ilk 3 parmağında özellikle geceleri uyuşma ve ağrı yapan karpal tünel sendromunun tek teşhis yöntemi EMG dir. Elin serçe parmağında uyuşma ve karıncalanma yapan dirsekte sinir sıkışması da sadece EMG ile teşhis edilir. Yine el ve ayaklardaki güç kaybı ve his kaybının nedeninin araştırılması da sinir testi ile yapılmaktadır. Bel ve boyun fıtıklarına bağlı gelişen sinir hasarlarının teşhis edilmesinde de EMG çok yararlıdır. Fıtığa bağlı sinir hasarının derecesi tespit edilir, hangi kasların en çok etkilendiği belirlenir. EMG, bel ve boyun fıtıklarında ameliyat kararını vermede çok ama çok yardımcı bir yöntemdir. Özetle, fıtığa bağlı sinir hasarının olup olmadığının kesin teşhisi EMG ile sağlanır, ameliyat kararı vermede MR ‘dan daha çok faydalıdır, fizik tedavide hangi yöntemleri uygulayacağımız

EMG çekimi hangi hastalıkların teşhisi için kullanılır?
  • Dizin bağlarının zedelenmesi
  • Diz kapağı kayması ve kıkırdak zedelenmesi
  • Menisküs yırtıkları
  • Ön ve arka çapraz bağ yaralanmaları
  • Diz kireçlenmesi
  • Avazküler Nekroz
  • Artrit ( Eklem İltihaplanması )
  • Kemik ödemi
  • Menisküs yırtıklarında ameliyat kararını belirleyen en önemli faktör hastanın ağrısı ve fonksiyonel durumudur.
  • Menisküsü yırtık olan, ancak ağrısı olmayan birinde genellikle ameliyat gerekmez.
  • Aktif sporcularda menisküs ve çapraz bağ yırtıkları genellikle ameliyat gerektirir.
  • Diz kireçlenmesi olanlarda ameliyattan önce birçok tedavi şansı vardır. Bunlar iyi değerlendirilip uygulanmalıdır.
  • Diz kireçlenmesi olan orta yaşlı hastalarda kıkırdak iyileşmesine yardımcı olduğu düşünülen PRP ve hyaluronik asit gibi enjeksiyon tedavileri denenmelidir.
  • Obez hastalarda diz ağrısı ve diz kireçlenmesi daha sık görülmektedir.
  • Diz kireçlenmesi olan obez hastalarda, kilo vermek ağrının ciddi şekilde azalmasını sağlayacaktır.