Ağrı Tedavisinde Botoks Enjeksiyonu

Özellikle son 20 yılda botulinum toksini ( botoks ) ile ilgili çalışmalar yoğunluk kazanmıştır. Tıpta en çok, hareket bozuklukları ve spastisitenin (felçli hastalarda görülen aşırı kas kasılması ) tedavisinde kullanılmaktadır. Son yıllarda ağrı tedavisinde de kullanılmaya başlanmış ve başarılı sonuçlar bildirilmiştir.  Botoks , sinir ve kas birleşme yerindeki sinir iletimlerini geçici olarak devre dışı bırakır. Bu sayede kaslarda uzun süreli geçici felç durumu oluşur. Bu etki aynı zamanda ağrının azaltılmasında da etkili bulunmuştur.

Migren gibi kronik rahatsızlıkların tedavisinde botoks enjeksiyonunu ortalama 6 ay aralıklarla tekrarlamak gerekebilir. Bazı hastalarda ilaca karşı bağışıklık gelişebilmektedir. Bu da ilacın etkisini azaltan önemli bir etkendir.

Botoks enjeksiyonları kliniğimizde aşağıdaki rahatsızlıkların tedavisinde kullanılmaktadır:

• Migren
  • Gerilim tipi baş ağrıları
  • Fibromiyalji
  • Tetik Nokta hastalığı
  • Spastik kaslarda
  • Fokal el distonisi

Botoks enjeksiyonu kaslara yapıldığından; başarı şansını arttırmak için EMG ya da ultrason eşliğinde uygulanması önerilmektedir.

Botoks enjeksiyonu,  gebelerde,  emzirenlerde ve myasteni hastalığı olanlarda uygulanmaz.

İstanbul ' daki en geniş kapsama sahip ağrı tedavi merkezimizde botoks tedavisini migren ve diğer ağrı tedavilerinde başarıyla uygulamaktayız.