HEMİPLEJİK OMUZ AĞRISI
( FELÇLİ OMUZ )

Beyin felci ( hemipleji ) geçiren hastaların felçli taraf omuzlarında sıklıkla ağrı gelişir. Bu ağrının çeşitli sebepleri vardır. En önemli ve en sık gördüğümüz neden, omuz çıkığıdır. Omuz eklemini birarada tutan kasların yeterince çalışmamasından dolayı eklemde kısmi çıkık meydana gelir. Bu çıkığa bağlı olarak da eklem mekanizmasında bozulma ve ağrı oluşur. Omuz çıkığı dışında, tendon yırtıkları, donuk omuz, sinir zedelenmesi gibi başka sebepler de felçli omuz ağrısına neden olabilmektedir.

Elle yapılan muayenede omuz eklem mesafesindeki boşluğun arttığı hemen farkedilir. Omuzun aktif ve pasif hareketleri ağrılıdır. Tanıda muayeneye ek olarak röntgen ve ultrason faydalı olabilir.

Felçli hastalarda omuz sorunlarının önlenmesi için, hasta ve hasta yakınlarının bilgilendirilmesi gerekir. Felç geliştiği andan itibaren, hastanın taşınma ve transferlerine özen gösterilmesi gerekmektedir.

Tedavisinde omuz askılarının kullanımı tartışmalıdır.

Fizik tedavide kullanılan elektrik tedavileri ve egzersizler faydalıdır.

Görüntüleme rehberliğinde yapılan eklem ve eklem çevresi enjeksiyonlar faydalıdır.