OMUZUN KALSİFİK TENDİNİTİ
( OMUZ TENDON KİREÇLENMESİ )

Omuz tendon kireçlenmesi, omuzun tendonlarında oluşan kireç birikimi ile karakterize ağrılı bir rahatsızlıktır. Sebebi tam olarak bilinmiyor. Muhtemelen , bir tendon yaralanmasını takiben iyileşme mekanizmalarındaki bozukluktan kaynaklanmaktadır. Kabaca, vücut, hasarlı tendonu iyileştirmeye çalışırken , normal doku ile değil de kireç dokusu ile kapatmaya çalışıyor olabilir.

Tendonda biriken kireç dokusu milimetrik boyuttan 3-4 cm boyuta kadar ulaşabilir. Tendon kireçlenmesinin belirtileri, omuz ve çevresinde hissedilen ağrı , sıcaklık artışı ve hassasiyettir. Zamanla omuz hareketlerini kısıtlayabilir.

Bazı hastalarda herhangi bir şikayete neden olamayabilir. Bu hastalarda belirli bir tedavi gerekmez. Ağrısı olan hastalarda, ağrı kesici , iltihap giderici ilaçlar, kolun istirahate alınması, ultrason veya skopi rehberliğinde kireç temizleme enjeksiyonları, kortizon enjeksiyonu, fizik tedavi gibi yöntemler uygulanır.

Son yıllarda geliştirilen ESWT şok dalga tedavisi de etkili olabilmektedir. Böbrek taşlarını kırma cihazının kas iskelet sistemi rahatsızlıkları için uyarlanmış şeklidir.

Kronik döneme girmiş hastalarda eklem hareketlerine yönelik egzersiz ve fizik tedavi yöntemleri gerekebilir. Hastanın şikayetleri tüm bu yöntemler ile geçmiyor ve yaşam kalitesini bozuyorsa cerrahi tedavi uygulanır.

1. ESWT
  2. Ultrason eşliğinde tendon kireçlerini temizleme operasyonu