MIGREN BOTOKS-RU

04.10.2017
Migren Botoks-ru

Migren nedir, genel özellikleri nelerdir?

Migren, kendine özgü birtakım özellikleri olan kronik bir başağrısı rahatsızlığıdır. Gerilim tipi başağrısından sonra ikinci sıklıkta görülmektedir. Kadınlarda daha sıktır. Migrenin sebebi kesin olarak bilinmiyor. Muhtemel genetic bir yatkınlık neticesinde, beyin ve kafatası sinirlerin çalışmasındaki birtakım aksaklıklar sonucunda olduğu düşünülmektedir.

Migren belirtileri nelerdir?

En sık görülen özelikleri; şiddetli , zonklayıcı yarım başağrısı. Buna bulantı, kusma, görme sorunları eşlik edebiliyor. Birçok migren hastası ışık ve gürültüden rahatsız olur, bu yüzden atak geldiğinde karanlık , sessiz bir ortamda uyumayıo tercih ederler.

Kronik migren nedir?

Migren hastalarının atak sayısında ve süresinde artma, ataklar arasında dahi bazı şikayetlerin devam etmesi, ve belki de en önemlisi hastanın yaşam kalitesinde bozulma olarak ifade edilmektedir. İlaçların zamanla yetersiz hale gelmesi, daha fazla ilaca ihtiyaç duyulması yine kronik migrenin özelliklerinden biridir.

Migren Tedavisi

Akut migrende, migren krizi ilaçları kullanılır. Bu ilaçlar atak başladığını hissettiğinde hemen alınmalıdır. Atak başladıktan sonra alındığında etkisi sınırlıdır. Migren krizi ilaçlarının kullanımında yan etkilerinden dolayı bir sınır var. Yani bu ilaçları belli bir dozdan fazla alamıyorsunuz. Bu yüzden migren tedavisinde bir diğer önemli nokta migren ataklarının sayısını ve süresini azaltan, uzun süre kullanılabilen tedavilere geçiyoruz. Bu amaçla bazı depresyon ve nörolojik ilaçları yanında, girişimsel ağrı tedavi yöntemleri uyguluyoruz.

Kronik migrende girişimsel ağrı tedavi yöntemleri nelerdir ?

Bu yöntemler, migren ataklarının sayısını ve şiddetini azaltıp, hastanın yaşam kalitesini arttırmaya yöneliktir. Akupunktur, cilt altı enjeksiyonlar, sinir blokajları ve botulnim toksin enjeksiyonları bu yöntemlerden bazılarıdır.

Botulinum toksini nedir ? Ne işe yarar?

Botox , nörolojik bir toksindir. Nörotoksin, sinir hücrelerinde asetilkolin dediğimiz bir maddenin salınmasını engeller, dolayısıyla, sinir iletimini ve kas kasılmasını, kas spazmını engeller. Bu etkiler sonucunda kronik ağrıların çoğunda karşılaştığımız önemli bir sorun olan beyindeki santral hassasiyetin azalmasına yardımcı olur.

Esas  olarak spastik felçli hastaların aşırı kasılmış olan kaslarını gevşetmek amacıyla kullanılır. Ayrıca bildiğimiz gibi estetik amaçlı kullanımı da mevcut. Özellikle son yıllarda ağrı tedavisinde de etkili olduğu tespit edilmiş ve bunun üzerine bilimsel araştırmalar yapılmaya başlanmış. Yapılan araştırmalarda botulinum toksini uygulanan kronik migrenli hastalarda ağrının gelme sıklığında  ve ağrı süresinde  anlamlı azalma, migren krizi ilaçlarına olan ihtiyacında önemli ölçüde azaldığı bildirilmiştir.

Enjeksiyon için hastanın yüz ve boyun bölgesi silinir. Hazırlanan botulinum toksini çok ince bir iğne ile 20-25 noktaya enjekte edilir. Tedaviden sonraki 5 gün boyunca spor yapılmaması gerekir. Kişinin  aşırı terlemesi önerilmez.

Botox enjeksiyonu , oldukça güvenli bir tedavidir. Yan etkileri çok düşük olmakla birlikte, nadiren alerjik reaksiyonlar görülebilir. Göz çevresine yapıldığında gözyaşında artış, boyun bölgesine yaıldığında ağız kuruluğu , yutma bozukluğu. Yüz bölgesine yapılanlarda ise yüz ağrısı , bulantı gibi yan etkiler görülebilir. Genel kas hastalığı olanlara, gebelere yapılmaz. Enfeksiyon olan bölgeye uygulanmaz.

Ağrı Tedavisindeki Yeni Gelişmeler Sayfası