TOPUK DİKENİ TEDAVİSİ

AYAK - TOPUK AĞRISI

Vücudumuzun yükünü taşıyan ayaklarımız, en fazla baskıya maruz kalan eklemlerimizden biridir. Bu nedenle travmatik nedenlerden dolayı yaralanma riski diğer eklemlere göre daha yüksektir. Ayak ve ayak bileği sorunlarını değerlendirirken, dikkatli bir muayene ile birlikte bazen sadece röntgen filmi yeterli olurken sıklıkla ultrason ve MR gibi gelişmiş yöntemlerden faydalanmaktayız. Özellikle son yıllarda gelişme gösteren eklem ultrasonu tecrübeli bir hekim tarafından yapıldığında oldukça etkilidir. Kliniğimizde ayak ağrısı olan hastalarımız öncelikle ultrason ile değerlendirilmekte, ultrasona rağmen eğer gerekir ise röntgen ve MR istenmektedir. Muayenede , yürüme analizini yapmak ve hastanın ayakkabı tercihlerine de dikkat etmek gereklidir.

Ayak sorunlarının tedavisinde, ağrı ve iltihap giderici ilaçlar yanında, ultrason eşliğinde enjeksiyonlar, tabanlık ya da splint gibi yardımcı cihazlar, fizik tedavi yöntemleri, masaj, manuel terapi, kinezyolojik bantlama, ESWT, lazer gibi yöntemler uygulanmaktadır.

Ayak ve topuk ağrısı yapan nedenlerden bazıları şunlardır:

• Topuk dikeni
  • Plantar fasiit
  • Eklem iltihapları ( Artrit )
  • Travmatik nedenler
  • Şekil bozuklukları
  • Aşil tendon zedelenmesi
  • Tendinit ve bursitler
  • Ayağın kemik hastalıkları
  • Sinir Sıkışmaları ( Tarsal Tünel Sendromu )
  • Morton Nöroma