NÖRAL TERAPİ NEDİR?

Nöral terapi, temelde lokal anestezik ilaçlarla yapılan enjeksiyon yöntemidir. Enjeksiyonların yapıldığı yerlerden dolayı vücudun otonom sinir sistemine etki ederek iyileştirici mekanizmaların çalışmasını başlatır. Bozulmuş olan sinir sistemini tekrar eski dengesine kavuşturmayı amaçlar. Almanya başta olmak üzere birçok ülkede uygulanmaktadır.

Nöral terapi veya nöral tedavi tanımlaması iyileşme için sinir sistemine etki edilmesi anlamında kullanılmaktadır. Nöralterapi, otonom sinir sistemi üzerinde düzenleyici ve uyarıcı etki yaparak iyileşmeyi sağlamaktadır. Hastalıklarımızın ve geçmeyen ağrılarımızın temelinde otonom sinir sisteminde biriken hasarlar yer almaktadır. Bu duruma yaşamımız boyunca geçirdiğimiz mikrobik hastalıklar, ameliyatlar, kazalar, fiziksel ve psikolojik travmalar neden olmaktadır. Bademciklerimiz iltihaplandığında, dişimiz çürüdüğünde ve diş tedavisi olduğumuzda veya sezeryan ameliyatı sonrası o bölgedeki iletişim ağı etkilenir. Yaşam boyu kalıcı olabilen hasarlar bırakır. Bu hasarlar sonradan gelişen hastalıklarımızın temelini oluşturmaktadır. Hasarlı bölge cildine yapılan nöral terapi ile iletişimdeki  bozukluk düzeltilmektedir.  Nöral terapide lokal anestezik maddenin anestezik etkisi kullanılmaz.

Kimlere uygulanabilir?

Başlıca ağrı tedavisi olmak üzere organların çalışma aksamalarında ve hormon bozukluklarında etkili tedavi olarak kullanılabilen nöral terapi; çocuk ve yaşlılar dahil olmak üzere her yaşta hastaya uygulanabilir. Tansiyon, şeker, kalp vb. hastalıklar ve hastanın kullandığı ilaçlar tedaviye engel değildir. Sadece kortizon kullanan hastalarda vücut tümden baskılandığı için tedavinin etkinliği azalır. Kanı sulandırıcı coumadin kullananlarda ise bazı uygulamalarda dikkatli davranılmalıdır. Genelde cilde yapılan uygulamaların hiçbir sakıncası yoktur. Myastenia Graves hastalarında nöral terapi uygulanmaz.

Nasıl Uygulanmaktadır?

Nöral terapi bir enjeksiyon tedavisidir. Cilde yapılan iğneler yanısıra organlara, vücuttaki tüm yara ve ameliyat izlerine uygulama yapılmaktadır. Eklem rahatsızlıklarında eklem içi uygulamalar gerekebilmektedir. Uygulamalarda genellikle ince, küçük insülin iğne uçları kullanılmaktadır.

Nöral Terapi İyileşme Süreci Nedir? Tedavi Süresi Ne Kadardır?

Nöral terapi hastalığın doğrudan kaynağına yönelik bir tedavi yaklaşımıdır. Bu yaklaşım alışılmış tedavilerden çok daha etkili ve doğrudur. Nöral terapi özellikle migren başta olmak üzere tüm ağrılarda başarılı bir tedavi sağlamaktadır. Nöral Tedavi hastanın altta yatan bozucu alanlarına ve hastalıkla ilişkisine bağlı olarak değişen biçim ve sürelerde uygulanabilir. Bazı hastalıklarda neden olan bozucu alan tek ve tipiktir. Tedavi seanslar halinde yapılmaktadır. Haftada 2-3 seans standart uygulanabilir. Ancak aralıklı olarak da yapılabilir. Bazen aylara bile yayılan tedaviler mevcuttur. Tedavi süresi hastaya özel değişmekle birlikte genelde 10 seansı geçmemektedir.

Nöral Terapinin Yan Etkisi Var mıdır??

Doğal bir tedavi olarak kabul edilen Nöral Terapi ilaç tedavisi değildir. İğnelerdeki kısa etkili lokal anestezik maddenin otonom sinir sistemi üzerinde oluşturduğu uyarıdan faydalanılır. İğne cilde yapılır yapılmaz bu uyarı sinir ağında yayılır ve eskiden kalmış sinir hasarlarının hepsi biyoelektriksel olarak düzeltilir.

Seksen yılı aşkın süredir batıda uygulanan nöral terapinin yan etkileri yok denecek kadar azdır. Hastanın, kullanılan ilaçlara bağlı önceden bilinen bir alerjisi varsa işlem yapılmamalıdır.

Hangi hastalıklarda uygulanır?

• Ağrı tedavisi ( Fibromiyalji, Yumuşak doku romatizmaları )
  • Migren
  • Boyun, sırt ve bel ağrıları