KALÇA EKLEMİ SORUNLARI

Kalça eklemi sorunlarının en önemli özelliği ağrının kasıktan dize doğru yayılım göstermesidir. Bu yüzden kasık ve diz ağrısı yapan bel fıtığı, diz kireçlenmesi gibi diğer rahatsızlıklardan ayırt edilmesi gerekmektedir. Bunu ayırt etmek için yapılması gereken en önemli şey dikkatli bir muayenedir.

Kalça ağrısı ile ilgili bazı püf noktaların özellikle bilinmesi ve bu konularda uyanık olunması gerekir. Bu noktalar özetle şunlardır:

1. Çocuklarda doğuştan ve gelişimsel kalça çıkıklarının erken teşhisi çok önemlidir. Bu amaçla yenidoğan kalça ultrasonografisi bebek 1 aylıkken yaptırılmalı ve kontrol edilmelidir.

2. Çocuklarda yürümekle ortaya çıkan kasık ve bacak ön yüz ağrıları ve çocukta sekerek yürüme belirtileri kalça kemiğinin erimesine bağlı olabilir. Bu hastalığın erken teşhisi çok çok önemlidir.

3 .Erişkinlerde, yürürken ortaya çıkan, kasık ve uyluk ön yüzünün ağrısı kalça ekleminde bir sorun olabileceğine işaret eder.

4. İltihaplı romatizma ya da başka bir sebeple uzun süre ya da yüksek doz kortizon kullanan kişilerde kalça ekleminde kemik erimesi hastalığı görülebilmektedir. Bu durumdaki hastalarda yürümekle ortaya çıkan kasık ve uyluk ağrısı varsa dikkatli olunmalıdır.

5. Kemik erimesine bağlı kalça kemiğinde kırık olma riski vardır. Kemik erimesi açısından menopoza girmiş kadınların bu konuda bilgili olmaları faydalıdır.

6. Doğuştan ya da sonradan kalça çıkığı olan hastalar eğer zamanında tedavi edilmemişlerse, kalça eklemlerinde kireçlenme gelişmesi kaçınılmazdır. Bu kireçlenme zamanla ilerleyerek kişinin hareketlerini kısıtlar. sonunda genellikle ameliyat gerekmektedir. Ameliyat öncesinde uygulanabilecek tedaviler ile hastanın yaşam kalitesi arttırılıp, ağrıları giderilmeye çalışılır.

Kalça eklemini ilgilendiren bazı hastalıklar:

• Kireçlenme ( osteoartrit , koksartroz )
  • Avazküler Nekroz
  • Gelişimsel kalça bozuklukları
  • Kemik erimesi ( Osteoporoz )
  • Sıkışma Sendromları ( Femoroasetabuler impingement , FAI )
  • İltihaplı romatizma ( artrit )

Kalça eklemi kireçlenmesi tedavisinde kliniğimizde neler yapıyoruz?

• Kalça eklemine ultrason ve skopi eşliğinde hyaluronik asit enjeksiyonu
  • Kalça eklemine ultrason eşliğinde diğer enjeksiyonlar
  • Kalça eklemi ağrısı için eklem içi kortizon veya radyofrekans akım uygulaması
  • Fizik Tedavi uygulamaları