KLİNİK NÖROFİZYOLOJİ

Klinik nörofizyoloji, kas ve sinir sistemini ilgilendiren rahatsızlıklarının teşhis ve tedavisine yönelik çalışan bir branştır. Fiziyatri ( Fiziktedavi ) ve Nöroloji uzmanlarının ortak branşıdır. Özellikle EMG sinir testi, ve EEG beyin testlerinin yapılması, yorumlanması ve  doğru tanı ile birlikte mümkünse tedavisinden sorumludur.

EMG ( ElektroMiyoGrafi ) , periferik sinir ve kas hastalıklarının teşhisini sağlayan, tüm dünyada bu konuda altın standart, yani referans kabul edilen bir yöntemdir. Birtakım elektrotlar insan vücuduna bağlanır, çok hafif şiddette elektrik akımları verilerek sinir iletimleri ölçülür. EMG testini yapma ve sonuçlarını yorumlamak çok ciddi bir emek ve bilgi birikimi gerektirmektedir. Defalarca EMG çekilip herhangi bir sonuca varılamamasının en önemli sebebi , hem EMG tekniklerine yeterince hakim olunmaması, hem de ilgili hastalıklar konusunda yetersiz bilgiye sahip olmaktır.  Bundan dolayı sinir , kas ve iskelet sistemi konularında uzmanlaşmış olan fiziyatristlerin EMG ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmeleri ve bu alana daha fazla sahip çıkmaları gerekmektedir.

Klinik Nörofizyolojinin alanına giren bazı hastalıklar şunlardır:

• Polinöropatiler ( sinir iltihaplanmaları )
  • Sinir sıkışmaları
  • Diyabete bağlı sinir hasarları
  • Sinir ve kas kavşağı rahatsızlıkları ( Myasteni )
  • Kas hastalıkları
  • Multiple Skleroz