OMUZ AĞRILARI NEDEN OLUR?-EN

Omuz Ağrıları Neden Olur?-en

İÇİNDEKİLER

Omuz ağrısı neden olur?

Omuz tendon yırtığı neden olur?

Donuk omuz nedir ve donuk omuz neden olur?

Omuz ağrılı hasta hangi uzmana başvurmalıdır?

Omuza Kortizon Enjeksiyonu Yapmak Sakıncalı mıdır?

Omuzun kalsifik tendiniti

Omuz kireçlenmesi nedir ve nasıl tedavi edilir?

Omuz ağrısı neden olur?

Omuz eklemi çok fazla yumuşak doku içerdiğinden dolayı yaralanmalara açık bir eklemdir. Dolayısıyla omuz ekleminde en çok gördüğümüz sorunlar yumuşak doku yani kas ve tendon sorunlarıdır.

Omuz tendon yırtığı neden olur ?

Kolun aşırı zorlanması neticesinde omuz tendonlarında zedelenme ya da yırtıklar oluşabilir. Yaşlılarda, aşırı zorlama olmadan da omuzda tendon zedelenmesi ve yırtıkları olabilmektedir.

Donuk omuz nedir ve donuk omuz neden olur ?

Donuk omuz, omuz eklemini saran ip yumağı şeklindeki kapsülün iltihaplanarak büzüşme ve küçülmesi neticesinde omuz eklemi hareketlerinde ciddi hareket kısıtlanması ve omuz ağrısına neden olan bir rahatsızlıktır. Daha çok diyabet hastalarında görülmekle birlikte herkeste olabilmektedir.

Omuz Ağrılı Hasta Hangi Uzmana Başvurmalıdır?

Omuz ağrılı hastanın fizik tedavi rehabilitasyon uzmanına başvurması gereksiz zaman ve para kaybını önleyeceği gibi doğru teşhisin en kısa zamanda konulmasını sağlayacaktır. Çünkü fizik tedavi uzmanlığı boyun fıtığı, tendon yırtığı, kas ağrısı, kireçlenmeler ve omuz ağrısının olası tüm sebepleri hakkında yeterli bilgiye sahip olan yegane uzmanlık dalıdır.

‘’ Fiziyatri uzmanlığı ( Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon ), omurga ve eklem ağrılarının teşhis ve tedavisinde otorite olan tek uzmanlık branşıdır ‘’

Omuza Kortizon Enjeksiyonu Yapmak Sakıncalı mıdır?

Omuzda kortizon enjeksiyonu bir kaç farklı bölgeye yapılabilir. Aynı bölgeye yılda ikiden fazla olmamak kaydı ile yapılmasında sakınca yoktur. Hipertansif ve diyabetik hastalarda diyet ve tuz kısıtlamasına dikkat edilmelidir.

Kortizon enjeksiyonu iki farklı şekilde yapılabilmektedir. Birinci yöntemde herhangi bir yardımcı araç olmadan iğneyi kemiklerin arasına, tahmini olarak en doğru bölgeye uygulamaktayız. Bu klasik yöntemde başarı oranı yaklaşık %50 civarındadır. İkinci ve son yıllarda tercih ettiğimiz yöntemde ise ultrason cihazı yardımı ile iğne ucunu takip ederek uygulamayı gerçekleştiriyoruz. Bu yöntemle iğneyi yapılması gereken bölgeye %100’a varan doğrulukla yapabilmekteyiz ve başarı oranımız da %50’den %90’a çıkmaktadır.

Omuzun kalsifik tendiniti

Bazı kişilerde tendon yırtığı iyileşmesinde bir sorun oluşur. Vücudumuz yırtık olan yeri tamir ederken, henüz bilinmeyen bir sebepten dolayı orijinal tendon dokusuyla değil de kireç dokusuyla kapatmaya çalışır. Sonuçta tendon içinde kireç birikimi ( kalsifik tendinit ) dediğimiz rahatsızlık ortaya çıkar. Omuzda şiddetli ağrı ve omuz hareketlerinde kısıtlanmaya neden olur.

Omuz kireçlenmesi nedir ve nasıl tedavi edilir?

Omuz ekleminde kireçlenme çok sık görülen bir durum değildir. Özellikle 65 yaş üzerinde daha sık görülür. Omuz hareketlerinde kısıtlanma , ağrı ve omuzdan ses gelmesine neden olur.

Health Bulletin Page