PELVİK AĞRI

Kronik pelvik ağrı, en az altı ay süreyle göbek çukurunun altında olan ağrı olarak tanımlanır. Kadınlarda adet dönemleri ile ilişkili olabilir ya da olmayabilir. Hastaların önemli bir kısmında sinir sisteminin fonksiyon bozukluğu sonucunda nöropatik ağrı formunda görülür.

Jinekolojik, gastrointestinal, ürolojik, kas-iskelet ve vücut genelinde çeşitli bozukluklar, kronik pelvik ağrıya neden olabilir. Kadınlarda pelvik ağrının %20'si jinekolojik sebeplere bağlıdır.

Jinekolojik sebepler

• Endometriozis ; Rahim içini döşeyen dokunun rahatsızlığı olan _endometriozis, bazı kadınlarda hiçbir belirti vermezken, bazı kadınlarda, ağrı , kanama ve kısırlık gibi sorunlara yol açabilmektedir.
  • Pelvik  inflamatuar hastalık ; Cinsel yolla bulaşan hastalıklar nedeniyle kadın organlarının enfeksiyöz rahatsızlığıdır. Bunun dışında apandisit, tüberküloz ve barsak enfeksiyonlarına bağlı olarak da gelişebilir.
  •  Pelvik adeziv hastalık; Kadın organlarında birtakım sebeplere bağlı gelişen yapışıklıklardır.

Diğer Sebepler

• Huzursuz barsak sendromu ; Barsak düzensizliğine bağlı kronik karın ağrısı, dışkılamada bozukluk gibi belirtileri olan bir rahatszılıktır.
  • Ağrılı mesane sendromu ve sistit ; Enfeksiyon nedenli olmayan pelvik ağrı nedenidir. Sık sık idrara çıkma ve acil idrar ihtiyacı belirtileri olan bir hastalıktır.
  •  Pelvik taban ağrısı ; İdrar yapma sırasında ağrı, sık idrara çıkma, cinsel ilişki sırasında ağrı, kabızlık gibi belirtileri olan bir rahatsızlıktır. Pelvik taban kaslarının zaafiyeti sonucu gelişir.
  • Fibromiyalji ve myofasyal tetik nokta ; Karın kasları, pelvik taban kasları ve bunlarla ilişkili bağ ve tendonlarla ilgili rahatsızlıklara bağlı olarak gelişebilmektedir.

Teşhis

Kronik pelvik ağrıya neden olan sebepleri teşhis etmek her zaman mümkün olmayabilir. Ayrıntılı bir muayene, iltihap ve enfeksiyon göstergelerininde dahil olduğu bazı kan tahlilleri, ultrason ve laparoskopi gibi görüntüleme yöntemleri gerekebilmektedir.

Tedavi

• İlaç tedavileri ; kronik pelvik ağrı tedavisinde sebebe yönelik kullanılan ilaçlar kadar sadece ağrıya yönelik ilaçlar da sıklıkla kullanılmaktadır. Hormon ilaçları, ağrı kesiciler, nöropatik ağrı ilaçları, depresyon ilaçları, epilepsi ilaçları kullanılmaktadır.
  • Fizik Tedavi ; Pelvik taban kaslarına yönelik egzersiz ve fizik tedavi uygulamaları bazı hastalarda faydalı olabilmektedir.
  • Psikoterapi
  • Gevşeme teknikleri ve _biofeedback
  • Sinir blokajı ( TAP blok )
  • Hassas bölge bloklama tedavisi
  •  Cerrahi tedaviler

Ultrasonografi eşliğinde TAP blok

Ağrı tedavi merkezlerinde yapılan en etkili kronik pelvik ağrı tedavi yöntemlerinden birisidir. Ultrasonografi kullanılması başarı şansını arttırırken yan etki olasılığını azaltmaktadır. TAP blok bir sinir blokaj yöntemidir. Alt karın ve genital bölgenin sinirleri olan, iliohipogastrik ve _ilioinguinal sinirlere yönelik geçici blokaj tedavisi uygulanır.

Kliniğimizde cerrahi tedavi dışındaki tüm tedaviler uygulanabilmektedir.

Sağlıklı günler dileklerimle

Uzm Dr Ahmet SÜMEN

Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon

EMG

Ağrı Tedavisi

VİDEO GALERİSİ
GET AN APPOINTMENT FOR DIAGNOSIS AND TREATMENT
Do not allow sports injuries, joint aches and musculoskeletal disorders to slow you down. Make an appointment today for the diagnosis from Bakırköy Ağrı Center and treat our pain and injuries from our first class experts. Lighten your severe pain and return to your active lifestyle.